יום שלישי, 8 באוקטובר 2013

מה חייב להיות בכל בית לצורך גילוי וכיבוי אש?

מוצרי גילוי וכיבוי אש יכולים להציל חיים גם בבתים פרטיים. אך בעוד במגזר הפרטי והציבורי יש צורך באישורים של רשויות הכיבוי וההצלה על מנת להפעיל עסק, רוב הלקוחות הפרטיים אינם מקדישים מספיק מחשבה לנושא של אמצעי גילוי וכיבוי.

הדרך להתגבר על הפער היא להבין את החשיבות של המוצרים הללו, ואת האופן בו הם עוזרים בשעת חירום.

כל מה שצריך לדעת על מתזי מים


בית חייב להכיל מתזי מים המוכרים יותר בשם המקצועי "ספרינקלרים". מתזים אלו יעילים בשליטה ובדיכוי שריפה, הם אסתטיים במיוחד, לא תופסים מקום, ואינם דורשים הוצאות מיוחדות או תחזוקה מסובכת. בעזרת מערכת ספרינקלרים בבית ניתן לעצור את השריפה כבר עם תחילתה וללא עיכובים מיותרים. מתזי מים בנויים מרשת של צינורות בקירות ובתקרות. צינורות אלו מסתיימים עם ראשי ספרינקלר הנחשבים אידיאליים עבור שורה ארוכה של חללים וחדרים:


  • מסדרונות 
  • חדרי שינה 
  • מדרגות 
  • לובי 
  • מעברים בין דירות 
  • מחסנים
אפשר להסתיר את הספרינקלרים מאחורי לוחות מתכת קטנות בקירות ובתקרות, או לשים אותם במקום מרכזי יותר. מתזי מים מקטינים את הסכנה הנשקפת מהתלקחות בלתי מבוקרת של שריפה, הם נכנסים לעבודה מיידית ומקלים על כיבוי שריפות באמצעות גורמים אנושיים ומקצועיים. בתים פרטיים צריכים ספרינקלרים משום שהם מונעים אפשרות להתפשטות שריפה אל איזורים נרחבים בבניין כולו.

האם יש לכם מטף כיבוי אש בהישג יד?


דיירי בתים פרטיים יכולים לנצל לטובתם גם את היתרונות של מטפי כיבוי אש. מטפים אלו מוכיחים את יעילותם בתנאים קיצוניים למדי, הם עוזרים להשתלט על שריפות קטנות ובינוניות ועמידים לאורך שנים רבות. הוראות השימוש במטפי כיבוי אש פשוטים למדי ואינם מצריכים ניסיון.

בשלב הראשון יש לקרוע את תפס האבטחה ולמשוך את הנצרה. לאחר מכן מכוונים את פיית המטפה אל בסיס הלהבה, לוחצים על ידית ההפעלה כאשר המטף נמצא במאונך, ומתיזים את חומר הכיבוי מצד לצד. קשה למצוא מטף כיבוי אש בתוך בית פרטי, אך אין שום סיבה לוותר עליו בכניסה לבניין, במרפסת או בגג המשותף.

גלאי עשן לשמירה על ציוד ומניעת אסונות


מומלץ להתקין גלאי עשן בכל חדר בו יש מכשירי חשמל גדולים, טלוויזיות או מחשבים. הגלאי יכול להעיר את כל דיירי הבית עם פריצת השריפה, לאפשר מקדמת זמן קריטית, ולהציל חיים ורכוש. קל מאוד להתקין את הגלאים וגם התחזוקה שלהם אינה מסובכת. חשוב להתקין את הגלאי על התקרה ובבתים גדולים להקפיד על גלאי בכל מפלס. אין לצבוע את הכיסוי העליון של הגלאי, יש לבדוק אותו פעם בחודש בעזרת כפתור ייעודי, וחשוב להחליף סוללות פעמיים בשנה.

לסיכום, מי שרוצה לשמור על הבית מבפני שריפות ודליקות צריך לברר לגבי התקנת מתזי מים, מטפי כיבוי וגלאי עשן. מוצרים אלו אינם יקרים, ומותקנים על ידי אנשי מקצוע במטרה לשפר את איכות החיים של הלקוחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה