יום חמישי, 18 בנובמבר 2021

גלגלון כיבוי אש

 

גלגלון כבוי אש הוא ציוד לכיבוי אש שיכול לעזור לכם להגיב יותר מהר כאשר פורצת שריפה במבנה. הוא יכול לשמש את לוחמי האש, כמו גם את הדיירים שרוצים להשיג שליטה על האש בשלביה המוקדמים.

מתי אי אפשר להשתמש בגלגלון כיבוי אש?

גלגלוני כיבוי אש מיועדים לשימוש נגד שריפה בלבד, לכן אינכם יכולים להשתמש בהם עבור מטרות אחרות כמו למשל שטיפת החצר או הרכב שלכם.

כמו כן גלגלוני כבוי אש לא יתאימו לשריפות המערבות נוזלים דליקים כמו בנזין, צבעי שמן וממיסים, שריפות המערבות גזים דליקים או גזים טבעיים, שריפות המערבות שמני בישול ושומנים או שריפות שבהן מקור ההצתה מכיל ציוד חשמלי.

כיצד גלגלוני כיבוי אש פועלים?

גלגלון כבוי אש כולל צינור ארוך מאוד, הוא יכול להגיע לאורך של 25 עד 30 מטרים, קוטרו ינוע בין 3/4 ל- 1 אינץ' וגם לחץ המים שלו משתנה. הצינור של הגלגלון הוא האלמנט המרכזי והחשוב, רוב הצינורות מיוצרים מגומי או PVC ובקצה שלהם יש מזנק לשימוש מיטבי ונוח יותר. כאשר בוחרים גלגלון לכיבוי אש, יש לשים לב שהוא עומד בתקן הישראלי הנדרש, ושהוא יתאים באופן אופטימלי לצרכי המבנה.

מה שטוב בגלגלוני כיבוי אש לעומת ציוד כיבוי אש אחר הוא שהם מחוברים לאספקת המים באופן ישיר. כתוצאה מכך הם יכולים לספק כמות בלתי מוגבלת של מים. בנוסף, יש להם מעין ברז בקצה הצינור אשר מאפשר למפעילים לשלוט בעוצמה ובזרימת המים, ואף לכוון אותם אל האש.

כמה טיפים לשימוש יעיל

כדי להבטיח שהשימוש בגלגלון כיבוי אש יהיה מיטבי ויעיל, לפני שאתם מנסים לכבות שריפה בדקו תמיד שהמים פועלים. אם הדבר אפשרי, הקפידו ששני אנשים יתפעלו ויפרסו את הצינור, זה יהיה הרבה יותר יעיל שאדם אחד שולט על הצינור עצמו והשני על המזנק.

את המים כדאי תמיד לכוון לבסיס האש ולא לראש הלהבות, ואם האש יוצאת מכלל שליטה, עליכם להתפנות מהמקום. גלגלוני כיבוי אש מיועדים לכיבוי שריפות כשהן נמצאות בשלב מוקדם ולא כשהן יוצאות מכלל שליטה.

תחזוקה נכונה ועמידה בתקנים תנאים חשובים לשימוש בטוח

בחירה נכונה של גלגלון כיבוי אש והתקנתו במבנה בהחלט יעניקו לכם שקט נפשי. אך אם תרצו להיות בטוחים שהציוד שהתקנתם ישרת אתכם בזמן אמת, כאשר פורצת שריפה, עליכם לדאוג לתחזוקה נאותה ולבדיקות תדירות של הציוד.

ברוב המקרים, במבנים צריכה להתקיים ביקורת אש כללית אחת לשנה, אלא אם כן מדובר במבנים שנמצאים בסיכון לשריפה ואז הביקורת תהיה תדירה יותר. כאשר בודקים את גלגלון כיבוי האש יש לשים לב שכל הרכיבים תקינים, שאין נזילות ושלחץ המים עומד בדרישות. בנוסף, יש לשים לב שהצינור אינו סדוק או נראה מיושן, ואם עולה בכם חשש שמשהו לא תקין, עליכם להזמין אנשי מקצוע מומחים לתחום שיבדקו את הציוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה